Homo Sapiens

Oceanbird – cel mai mare vas propulsat de vânt

În vasta căutare de a realiza transporturi cu un impact minim asupra mediului, Oceanbird este o propunere care înseamnă traversarea Atlanticului într-un mod sustenabil și rapid. Prin realizarea Oceanbird, o schimbare majoră va fi făcută la nivelul transportului naval. Această idee reprezintă totodată începutul unei noi ere și drumul înspre un transport naval cu adevărat sustenabil.

Navigația maritimă a însemnat un procent de 2,9% din gazele cu efect de seră emise în anul 2018, aceste valori crescând de la un an la altul. O soluție viabilă este întoarcerea în timp și utilizarea vântului pentru a transporta vasele pe imensitatea oceanelor.

Compania Suedeză Wallenius Marine AB, un constructor și designer de nave, testează un model de navă cargo denumită OceanBird. Momentan, modelul testat are o lungime de doar 7 m, dar compania speră ca până în anul 2024, vasul OceanBird să fie dat în folosință.

International Maritime Organization își dorește să scadă emisiile de la transportul maritim la jumătate până în anul 2050.

Ce aduce nou vasul OceanBird

Tehnologia inovativă pe care Suedezii o propun va face posibilă propulsarea celor mai mari nave de croazieră sau de cargo cu ajutorul vântului, reducând astfel emisiile cu până la 90%.

Astăzi, toate vasele de dimensiuni mari sunt propulsate de motoare enorme care funcționează pe combustibili. Atunci când un incident are loc, un întreg ecosistem are de suferit.

Pentru a putea să fie propulsate, marile vapoare vor utiliza niște vele asemănătoare mai degrabă cu aripile unor avioane. Vântul va fi cel care va împinge nava și o va ajuta să străbată oceanul la viteze mai mari decât cele de călătorie actuale.

Câteva caracteristici tehnice ale vasului OceanBird

Nava va avea 200 m lungime și 40 m lățime. Aripile care vor ține locul pânzelor vor avea 80 m înălțime, ceea ce va oferi navei o înălțime totală de 105 m.

Aripile vor fi telescopice, ceea ce le va permite să fie coborâte sau înălțimea să fie ajustată în funcție de nevoi. Chiar și cu ele coborâte, nava ar avea o înălțime de aproximativ 45 m. Construcția telescopică permite și trecerea pe sub poduri. Atunci când vântul este prea puternic, aripile pot să fie micșorate oferind astfel o suprafață mai mică pentru rezistență.

Aripile vor fi realizate din materiale compozite și vor putea să se rotească la 360 de grade pentru a putea să prindă vântul în cel mai bun mod.

Nava va avea și un motor auxiliar care va funcționa pe energie regenerabilă. Motorul va permite intrarea și ieșirea din porturi.

Capacitatea totală a vasului va fi de 32.000 de tone, acesta putând să transporte până la 7000 de mașini. Va putea să străbată Atlanticul în 12 zile, având o viteză medie de aproximativ 20 km/h. Un vas de croazieră propulsat de motoare și combustibil străbate Atlanticul în aproximativ 8 zile.

Tehnologia inovativă pe care Suedezii o propun va face posibilă propulsarea celor mai mari nave de croazieră sau de cargo cu ajutorul vântului, reducând astfel emisiile cu până la 90%. @zhs


Raport HSI: Impactul Fermelor asupra Încălzirii Globale și al Schimbărilor Climatice
Conform prezentării făcute în introducerea raportului, sectorul producției de animale de fermă …
Lupta împotriva Substanțelor care Epuizează Stratul de Ozon
Datele pentru 2020 arată că consumul de ODS în UE a rămas …
Transylmagica: un produs vândut, un copac plantat
Transylmagica plantează puieții în cadrul unor proiecte de realibilitare ecologică, ceea ce …
Raportul Migrației la Nivel Mondial – 2022
Estimarea globală actuală este că au existat aproximativ 281 de milioane de …
10 Sportivi Vegani (Partea II)
Continuând seria despre sportivi vegani care au ales să urmeze o dietă …
Primul festival de mâncare vegană din regiune vine la Expo 2020, în asociere cu Veganuary și Dubai Vegan Days
Primul festival de mâncare vegană din regiune vine la Expo 2020, în …
Happy Veganuary!
Cu un mediu mai durabil, un organism mai sănătos și o etică …
Bicicleta Electrică cu propulsie pe Hidrogen
Această primă bicicletă cu hidrogen din lume face posibil transportul pe distanțe …
Kaufland reciclează – automate de reciclare, pentru un mediu mai curat
Primele Automate de Reciclare a ambalajelor au fost montate în parcările magazinelor …
Top 10 cele mai citite articole ale ZHS în anul 2021
Top 10 cele mai citite articole ale ZHS în anul 2021. Bula …
Rețete vegane pentru petrecerea de Revelion
Pentru a sărbători trecerea dintre ani într-un mod deosebit, dar totuși sustenabil …
ABB va furniza încărcătoare pentru livrarea durabilă a coletelor de către serviciul poștal din Austria
Terra AC-Wallbox-urile sunt soluții de încărcare inteligente și în rețea, care sunt …
Telescopul Spațial James Webb – Etapele Lansării și Plasării pe Orbita L2
Telescopul va fi capabil să obțină imagini ale unora dintre primele galaxii …
Donează pentru World Food Programme – Salvează Vieți, Schimbă Vieți
Cu prețul unei singure jucării, poți să ajuți un copil care suferă …
Asociația care luptă prin artă împotriva plasticului – Plastic Art Performance
Tot mai multe obiceiuri legate de Crăciun și sfârșitul de an incorporează, …
Originile păgâne ale Crăciunului
oficialii bisericii au stabilit pe 25 decembrie la sfârșitul secolului al treilea, …
Premiile Academiei Române 2021 – au fost acordate 62 de premii
Anual, Academia Română primește propuneri din partea Universităților, a Institutelor de Cercetare …
Raportul Coal 2021 – anunță creșterea consumului global de cărbune
Nevoia de electricitate și căldură pentru China se traduce într-un consum enorm …
Top 3 cele mai inovative ferme solare
În India, o idee inovatoare a apărut și a fost deja pusă …
Suport Umanitar Aerian – o soluție utilă pentru zonele afectate de foamete
Transportul de mâncare pe calea aerului costă World Food Programme de 7 …

Leave a Reply