Nutriție

Un viitor mai bun bazat pe plante

Viața are un mod aparte de a ne face să ne simțim mici și neînsemnați. Când traiești pe o planetă vastă cu o populație ce ține de ordinul miliardelor și care are resurse limitate, ai putea crede ca ești insignifiant. Dar o dietă care constă în mare parte din plante este mai bună atat pentru tine, cât și pentru planetă.

O dietă pe bază de plante cu alimente integrale înseamnă consumul de fructe, legume, fasole și leguminoase, cereale integrale, nuci și semințe, ierburi, mirodenii și ciuperci.

Beneficiile unei diete complete bazate pe plante (whole food plant-based diet)

Mediu

Trecerea în masă la o dietă bazată pe plante este esențială pentru a proteja habitatele vieții sălbatice și pentru a preveni pierderea a numeroase specii aflate în prezent pe cale de dispariție, potrivit unui nou raport, cât și a calității apei, solului, atmosferei și al mediului înconjurator în general.

Sănatate

Cercetările au demonstrat că o dietă completă pe bază de plante (whole food plant based diet/vegan) are beneficii semnificative pentru sănătate, atâta timp cât e făcută corect.

S-a dovedit constant, de peste două decenii, că reduce riscul de cancer. De fapt cercetările arată, de asemenea, că urmarea acestui tip de dietă reduce riscurile de:

Boali cardiovasculare.
Hipertensiune arterială (tensiune arterială crescută).
Diabet (de tip 2).
Boali digestive.
Numerooase forme de cancerele.
Obezitatea.

De asemenea susține sistemul imunitar. Plantele au substanțe nutritive esențiale pe care nu le puteți obține din alte alimente. Vitaminele și mineralele, fitochimicele și antioxidanții din plante vă ajută să vă mențineți celulele sănătoase și corpul dumneavoastră în echilibru, astfel încât sistemul dumneavoastră imunitar să poată funcționa la maximum.

Alimentele vegetale reduc inflamația. Nutrienții esențiali ai plantelor funcționează pentru a rezolva inflamația din corpul tău. Aceleași mici substanțe fitochimice și antioxidanți care vă întăresc sistemul imunitar sunt, de asemenea, în jurul corpului, neutralizând toxinele din poluare, alimente procesate, bacterii, viruși.

Etica

Cei care aleg să adopte o dietă vegană, aleg de asemenea să scuteasca de suferințe alte animale cu procese cognitive și capacitate similară pentru durere ca și oamenii. Se estimează că în fiecare an 77 de miliarde de animale terestre sunt sacrificate pentru consum. Alegând o dieta completă bazată pe plante noi alegem să fim mai buni și cu mediul și cu propriul nostru organism dar și cu alte ființe capabile să simtă (sentient).

Cum să începeți o dietă pe bază de plante

Pentru a începe dieta pe bază de plante, păstrați-o simplă. Începeți prin a exclude câte un produs animal la un moment dat.

În primul rând, înlocuiți toate laptele și produsele lactate cu alternative de soia, orez, migdale și cânepă. Utilizați iaurt sau chefir din alternative vegetale și cremă de cafea cu lapte de cocos sau soia. În continuare, înlocuiți carnea de pui, curcan, vită, porc, vițel, miel și pește cu proteine vegetale. Aprovizionați-vă cu leguminoase, fasole, nuci, semințe și alternative de carne vegană, cum ar fi burgeri vegetali cu tofu, drojdie nutritivă, seitan și tempeh.
Asigurați-vă că includeți toate cele patru grupuri de alimente la fiecare masă – proteine vegetale, fructe, legume și cereale integrale.

Leave a Reply