Ecologie

Top 20 Orașe Pro-Biciclete – Copenhagenize Index

Creat în anul 2011, Conpenhagenize Index a ajuns la cea de-a V-a ediție, fiind menit să ofere o imagine completă și complexă a orașelor prietenoase cu bicicletele de pe întreaga planetă. Crearea unui inventar al ciclismului urban a necesitat un efort intens din partea unei echipe dedicate, cercetare și încredere că misiunea este una care va schimba fața lumii.

Având în vedere că datele pentru anul 2021 nu sunt încă prezentate, ne vom raporta în continuare la datele din 2019.

Totul a pornit de la o discuție pe care angajații Copenhagenize Design Co. au avut-o în anul 2011 cu privire la cele mai bune orașe din lume pentru ciclismul urban. Din acel moment, compania a muncit cu numeroase orașe pentru a le dezvolta infrastructura de transport pe bicicletă.

Succesul pe care Copenhagenize Index l-a avut în întreaga lume este dovada clară a dorinței multor orașe de a-și schimba înfățișarea, de a evolua, de a deveni orașe verzi.

Copenhagenize Index și evoluția orașelor

Copenhaga este orașul care ocupă locul 1 începând cu anul 2015. Este un oraș care inspiră și oferă perspectivă concurenților, un oraș în care în fiecare zi din an un număr de peste 41.000 de bicicliști se plimbă pe străzi.

Câteva statistici cu privire la Copenhaga

62% dintre locuitori merg la muncă sau la școală cu bicicleta

1,44 milioane de km sunt parcurși în fiecare zi pe bicicletă

+40 Euro / cap de locuitor investiți în infrastructura pentru biciclete

167 km de piste pentru biciclete nou create.

Top 20 orașe care susțin transportul pe bicicletă

De asemenea, Copenhagenize Index prezintă și datele istorice ale Top 20 orașe Pro-Biciclete, începând cu anul 2011.

Metodologia din spatele Copenhagenize Index

Copenhagenize Index oferă puncte orașelor care fac eforturi în susținerea transportului pe bicicletă. Tot mai multe orașe din lume fac pași în direcția modernizării infrastructurii de transport urban pe bicicletă, fiind un mod cât se poate de verde de a călători.

Modernizarea transportului urban pe bicicletă înseamnă îmbunătățirea infrastructurii, politici mai bune, sisteme de bike-sharing, restricționarea transportului cu autovehicule, etc.

Peste 600 de orașe care au peste 600.000 de locuitori fac parte din Copenhagenize Index. Orașele care au un transport modal pe bicicletă mai mare de 2% sunt cele care trec în următoarea rundă.

Orașele rămase în luptă sunt apoi evaluate în baza a 14 parametri (preluați de pe site-ul oficial al Copenhagenize Index). Acești parametri sunt prezentați mai jos:

Parametri de peisaj stradal (0-4 puncte)

  1. Infrastructura pentru biciclete:
    Se acordă scoruri mai mari pentru orașele în care utilizatorii de biciclete se bucură de un nivel ridicat de infrastructură de biciclete protejată și separată pe o rețea de înaltă calitate și bine întreținută, care acoperă cea mai mare parte a orașului. Pe străzile cu viteză redusă fără piste de biciclete, bicicletele au prioritate. O rețea de autostrăzi pentru biciclete leagă orașul de zona sa metropolitană.
  2. Facilități pentru biciclete:
    Se acordă scoruri mai mari pentru orașele în care bicicleta se bucură de un nivel ridicat de ușurință în utilizare, iar suporturile pentru biciclete sunt disponibile oriunde sunt necesare – ceea ce este aproape peste tot. Există un nivel ridicat de servicii. Semnalizarea este uniformă, bine concepută din punct de vedere al designului grafic și are un loc proeminent.
  3. Calmarea traficului:
    Se acordă scoruri mai mari pentru orașele în care utilizatorii de biciclete și pietonii au prioritate față de traficul motorizat și siguranța acestora este luată în considerare pe primul loc; limitele reduse de viteză, măsurile de calmare a traficului și campaniile îndreptate către șoferi sunt bine stabilite.

Parametri de cultură (0 – 4 puncte)

  1. Diviziunea de gen:
    Se acordă scoruri mai mari pentru orașele în care se observă un echilibru de gen destul de egal al utilizatorilor de biciclete sau chiar mai multe femei cu bicicleta decât bărbații.
  2. Cota modală pentru biciclete:
    Se acordă scoruri mai mari pentru orașele în care cota modală a bicicletelor este mai mare, variind de la 2% la 25%.
  3. Creștere modală a cotei în ultimii 10 ani:
    Se acordă scoruri mai mari pentru orașele în care cota modală a bicicletelor a crescut cel mai mult, variind de la 0% la 7%.
  4. Indicatori de siguranță:
    Se acordă scoruri mai mari pentru orașele în care comunicațiile oficiale pun responsabilitatea străzilor sigure în mâinile șoferilor. Căștile sunt rar văzute și rata de purtare a căștii este sub 20%. Există puțină promovare a căștilor, iar organizațiile de advocacy pentru biciclete sunt bine informate cu privire la acest subiect. În cazul decesului bicicliștilor, legislația impune răspunderea șoferului în mod implicit, protejând utilizatorii vulnerabili ai drumurilor.
  5. Imaginea bicicletei:
    Se acordă scoruri mai mari pentru orașele în care traficul de biciclete se bucură de o pondere modală mare, iar bicicleta este o formă de transport respectată, acceptată și normală. Mulți copii merg la școală și cetățeni de toate vârstele și abilitățile sunt văzuți pe biciclete. Șoferii sunt conștienți de prezența bicicletelor.
  6. Biciclete cargo:
    Se acordă scoruri mai mari pentru orașele în care utilizarea bicicletelor de marfă pentru uz privat și transportul de mărfuri este bine stabilită și percepută ca o modalitate normală de a muta oamenii și lucrurile în peisajul urban. Bicicletele cargo sunt o vedere normală și acceptată în oraș. Niveluri ridicate de transport de mărfuri se întâmplă pe biciclete, iar familiile au acces la mai multe mărci pentru uz privat. Facilități precum parcarea și pistele de biciclete mai largi pentru a găzdui bicicletele de marfă sunt obișnuite. Industria logistică locală folosește biciclete pentru transportul pe ultimul kilometru.

Parametri de ambiție (0-4 puncte)

  1. Advocacy:
    Se acordă scoruri mai mari pentru orașele în care organizațiile de ciclism încurajează în mod activ cetățenii obișnuiți să meargă cu bicicleta prin organizarea de campanii și evenimente, precum și contribuind la politica la nivel local.
  2. Politică:
    Se acordă scoruri mai mari pentru orașele în care aproape toți politicienii sunt implicați în dezvoltarea infrastructurii de biciclete de înaltă calitate. Procesul politic pentru traficul de biciclete și infrastructură este eficientizat. Mulți politicieni merg cu bicicleta la serviciu.
  3. Bike Share:
    Se acordă scoruri mai mari pentru orașele în care un program complet de partajare a bicicletelor este bine implementat și utilizat pe scară largă pe tot parcursul anului, cu un număr mai mult decât suficient de biciclete și stații de andocare. Ratele de utilizare sunt în general ridicate. Dacă sunt disponibile biciclete comune fără andocare, furnizorul și autoritățile locale au organizat reguli clare pentru parcare, întreținere, iar furnizorul contribuie la oraș plătind o taxă sau partajând datele acestora.
  4. Urbanism:
    Se acordă scoruri mai mari pentru orașele în care planificatorii gândesc mai întâi bicicleta. Există o rețea cuprinzătoare de infrastructură și sunt planificate mai multe. Ideile inovatoare sunt încercate și testate. Orașul are probabil un birou de planificare dedicat infrastructurii de biciclete și recomandările acestora sunt luate în serios.

Bicicletele reprezintă un atu important în orice oraș din lume. Cercetările amănunțite realizate de către echipa din spatele Copenhagen Index au scos la iveală toate beneficiile sociale, economice, de mediu și pentru sănătate care apar odată cu creșterea transportului pe bicicletă.

Viitorul trebuie să fie unul verde, iar orașele care investesc în infrastructura pentru biciclete vor fi cele câștigătoare.

Modernizarea transportului urban pe bicicletă înseamnă îmbunătățirea infrastructurii, politici mai bune, sisteme de bike-sharing, restricționarea transportului cu autovehicule, etc. @ziarhomosapiens


25 de Ani de la Crearea Programului “Marie Skłodowska-Curie Actions”
MSCA (Marie Skłodowska-Curie Actions) finanțează programe de cercetare și dezvoltare pentru pregătire …
10 Sportivi Vegani (Partea I)
Prezentăm în continuare o serie de sportivi care au ales dieta vegană …
Rompetrol continuă campania de împădurire în judeţul Prahova
Rompetrol, în parteneriat cu Asociaţia EcoAssist, prin Plantăm fapte bune în România, …
16 Milioane de oameni din Yemen sunt în pragul foametei
Yemen este o țară în pragul foametei. Peste 16 Milioane de oameni …
Inteligența Artificială învață să se creeze singură
Inteligența Artificială își îmbunătățește abilitățile printr-un proces denumit ”reinforcement learning”, un fel …
Eveniment: Ziua Mondială a Copiilor
20 Noiembrie 2021 – Ziua Mondială a Copiilor. Tema Zilei Mondiale a …
Acordul Orașelor Verzi
Acordul Orașelor Verzi reprezintă o mișcare a primarilor orașelor Europei care doresc …
Parlamentul European și lupta pentru o Economie Circulară
Economia de tip ”cumpără/folosește/aruncă”, o economie liniară, trebuie să fie transformată într-o …
Cum ne asigurăm nutrienții necesari într-o dietă vegană
Toți cei care urmează o dietă în mare parte sau în întregime …
#NextGenEU – Revenirea Europei
Platforma NextGenerationEU se dezvoltă pe cinci arii mari: Make it Green, Make …
Generația Z vs Mileniali
Generația Z sunt nativi digitali. De cealaltă parte, Milenialii au fost pionierii …
Tesla domină categoric piața Mașinilor Electrice
Competiția pe piața auto este una acerbă. Companiile tradiționale nu au altă …
TEDx Countdown Schimbările Climatice – 2021
Companii, orașe, parteneri, cetățeni și organizatori locali TEDx sunt invitați să participe …
Un viitor mai bun bazat pe plante
O dietă care constă în mare parte din plante este mai bună …
Eveniment UE: Conferința pentru Schimbările Climatice – Glasgow Oct – Noi 2021
Săptămâna aceasta se desfășoară ultimele zile ale Conferinței pentru Schimbările Climatice în …
Industria de creștere a animalelor – variabila de bază în Anthropoceen
Industria de creștere a animalelor este unul dintre cei mai mari factori …
Eveniment UE: Conferința privind Viitorul Europei
Conferința privind Viitorul Europei reprezintă o oportunitate ideală pentru toți cetățenii Europei …
WFP ajută 42 milioane de oameni aflați în pragul foametei
Cele $6 Miliarde va ajuta pe cei mai nevoiași oferindu-le 1 singură …
Repornim activitatea
Conceptul Ziarului Homo Sapiens va rămâne neschimbat, dar ne vom îndrepta atenția …
Noutăți în Știință – Săptămâna 01 – 07 Martie 2021
O echipă de ingineri au propus primul mod fezabil de propulsie Warp, …

Leave a Reply