Homo Sapiens

E-metanol, o nouă variantă sustenabilă pentru combustibili

Investițiile în Cercetare și Dezvoltare în direcția obținerii unor combustibili alternativi nepoluanți sunt tot mai multe și încep să aibă un impact tot mai vizibil. Astfel, după articolul în care vorbeam despre Combustibili Sintetici, viitorul combustibililor, astăzi vom prezenta un alt tip de combustibil, E-Metanolul.

Compania Liquid Wind din Gothenburg, Suedia, vrea să construiască cea mai mare fabrică pentru producerea e-metanolului din lume. Aceștia vor obține e-metanol cu ajutorul puterii vântului și a emisiilor de dioxid de carbon.

Liquid Wind plănuiește deschiderea fabricii pentru e-metanol în anul 2023. Nu se știe încă exact unde se va construi, dar cu siguranță va fi în apropierea unei zone industriale din Suedia.

Prima fabrică va produce anual 45.000 tone de e-metanol obținut din 70.000 de tone dioxid de carbon.

Detalii tehnice despre metanol

Metanolul, atunci când arde, nu produce aproape deloc sulf și emite niveluri foarte mici de oxid de azot.

Astăzi, metanolul este obținut într-o mare măsură din surse de combustibili fosili, fie gaze naturale sau chiar din cărbnue. Dacă metanolul ar fi produs cu ajutorul surselor de combustibili alternativi, impactul ecologic la nivel mondial ar fi unul foarte mare.

Metanolul este un combustibil excelent, cu precădere pentru nave. Acesta este lichid la temperatura camerei, ceea ce permite și o manipulare mai ușoară. Este solubil în apă, ceea ce înseamnă că dacă apar scurgeri, acestea se diluează în apă, metanolul fiind diluat într-un proces chimic natural.

Cum se obține e-metanolul?

Principiul de bază de obținere a e-metanolului este unul relativ simplu: apa este împărțită în Hidrogen și Oxigen cu ajutorul electricității produse cu ajutorul vântului și a hidroenergiei. Hidrogenul obținut este combinat cu Dioxidul de Carbon pentru a obține metanol.

E-metanolul a primit ”E-ul” în față pentru a se diferenția de metanolul cunoscut până acum. E-ul provine de la electricitatea utilizată în producerea metanolului.

Avantaje și dezavantaje ale e-metanolului

Printre dezavantajele e-metanolului este și toxicitatea acestuia, ceea ce implică niște măsuri de siguranță specifice. Metanolul arde fără flacără, ceea ce poate să fie periculos în momentul în care nu se poate identifica focul în situația unui incident.

Metanolul conține mai puțină energie decât motorina sau benzina, ceea ce înseamnă că navele vor avea nevoie de containere de depozitare mai mari.

Un alt dezavantaj poate să fie și prețul inițial, care ar putea să fie de două ori mai mare față de combustibilii fosili. Totuși, această situație nu ar dura foarte mult pentru că există o curbă de învățare care va permite scăderea costurilor de producție și implicit scăderea prețurilor.

Un avantaj important este forma sa lichidă la temperatura camerei și la presiuni normale. Metanolul este o moleculă mică, ceea ce înseamnă că are nevoie de mai puțină energie pentru a fi produs, comparativ cu combustibilii fosili.

Metanolul are un impact asupra climatului mult mai mic decât alte gaze cum ar fi etanolul, care este un gaz cu efect de seră. Arderea metanolului produce într-o foarte mare măsură dioxid de carbon și vapori de apă.

Principiul de bază de obținere a e-metanolului este unul relativ simplu: apa este împărțită în Hidrogen și Oxigen cu ajutorul electricității produse cu ajutorul vântului și a hidroenergiei. @zhs


25 de Ani de la Crearea Programului “Marie Skłodowska-Curie Actions”
MSCA (Marie Skłodowska-Curie Actions) finanțează programe de cercetare și dezvoltare pentru pregătire …
10 Sportivi Vegani (Partea I)
Prezentăm în continuare o serie de sportivi care au ales dieta vegană …
Rompetrol continuă campania de împădurire în judeţul Prahova
Rompetrol, în parteneriat cu Asociaţia EcoAssist, prin Plantăm fapte bune în România, …
16 Milioane de oameni din Yemen sunt în pragul foametei
Yemen este o țară în pragul foametei. Peste 16 Milioane de oameni …
Inteligența Artificială învață să se creeze singură
Inteligența Artificială își îmbunătățește abilitățile printr-un proces denumit ”reinforcement learning”, un fel …
Eveniment: Ziua Mondială a Copiilor
20 Noiembrie 2021 – Ziua Mondială a Copiilor. Tema Zilei Mondiale a …
Acordul Orașelor Verzi
Acordul Orașelor Verzi reprezintă o mișcare a primarilor orașelor Europei care doresc …
Parlamentul European și lupta pentru o Economie Circulară
Economia de tip ”cumpără/folosește/aruncă”, o economie liniară, trebuie să fie transformată într-o …
Cum ne asigurăm nutrienții necesari într-o dietă vegană
Toți cei care urmează o dietă în mare parte sau în întregime …
#NextGenEU – Revenirea Europei
Platforma NextGenerationEU se dezvoltă pe cinci arii mari: Make it Green, Make …
Generația Z vs Mileniali
Generația Z sunt nativi digitali. De cealaltă parte, Milenialii au fost pionierii …
Tesla domină categoric piața Mașinilor Electrice
Competiția pe piața auto este una acerbă. Companiile tradiționale nu au altă …
TEDx Countdown Schimbările Climatice – 2021
Companii, orașe, parteneri, cetățeni și organizatori locali TEDx sunt invitați să participe …
Un viitor mai bun bazat pe plante
O dietă care constă în mare parte din plante este mai bună …
Top 20 Orașe Pro-Biciclete – Copenhagenize Index
Modernizarea transportului urban pe bicicletă înseamnă îmbunătățirea infrastructurii, politici mai bune, sisteme …
Eveniment UE: Conferința pentru Schimbările Climatice – Glasgow Oct – Noi 2021
Săptămâna aceasta se desfășoară ultimele zile ale Conferinței pentru Schimbările Climatice în …
Industria de creștere a animalelor – variabila de bază în Anthropoceen
Industria de creștere a animalelor este unul dintre cei mai mari factori …
Eveniment UE: Conferința privind Viitorul Europei
Conferința privind Viitorul Europei reprezintă o oportunitate ideală pentru toți cetățenii Europei …
WFP ajută 42 milioane de oameni aflați în pragul foametei
Cele $6 Miliarde va ajuta pe cei mai nevoiași oferindu-le 1 singură …
Repornim activitatea
Conceptul Ziarului Homo Sapiens va rămâne neschimbat, dar ne vom îndrepta atenția …

Leave a Reply