Homo Sapiens

E-metanol, o nouă variantă sustenabilă pentru combustibili

Investițiile în Cercetare și Dezvoltare în direcția obținerii unor combustibili alternativi nepoluanți sunt tot mai multe și încep să aibă un impact tot mai vizibil. Astfel, după articolul în care vorbeam despre Combustibili Sintetici, viitorul combustibililor, astăzi vom prezenta un alt tip de combustibil, E-Metanolul.

Compania Liquid Wind din Gothenburg, Suedia, vrea să construiască cea mai mare fabrică pentru producerea e-metanolului din lume. Aceștia vor obține e-metanol cu ajutorul puterii vântului și a emisiilor de dioxid de carbon.

Liquid Wind plănuiește deschiderea fabricii pentru e-metanol în anul 2023. Nu se știe încă exact unde se va construi, dar cu siguranță va fi în apropierea unei zone industriale din Suedia.

Prima fabrică va produce anual 45.000 tone de e-metanol obținut din 70.000 de tone dioxid de carbon.

Detalii tehnice despre metanol

Metanolul, atunci când arde, nu produce aproape deloc sulf și emite niveluri foarte mici de oxid de azot.

Astăzi, metanolul este obținut într-o mare măsură din surse de combustibili fosili, fie gaze naturale sau chiar din cărbnue. Dacă metanolul ar fi produs cu ajutorul surselor de combustibili alternativi, impactul ecologic la nivel mondial ar fi unul foarte mare.

Metanolul este un combustibil excelent, cu precădere pentru nave. Acesta este lichid la temperatura camerei, ceea ce permite și o manipulare mai ușoară. Este solubil în apă, ceea ce înseamnă că dacă apar scurgeri, acestea se diluează în apă, metanolul fiind diluat într-un proces chimic natural.

Cum se obține e-metanolul?

Principiul de bază de obținere a e-metanolului este unul relativ simplu: apa este împărțită în Hidrogen și Oxigen cu ajutorul electricității produse cu ajutorul vântului și a hidroenergiei. Hidrogenul obținut este combinat cu Dioxidul de Carbon pentru a obține metanol.

E-metanolul a primit ”E-ul” în față pentru a se diferenția de metanolul cunoscut până acum. E-ul provine de la electricitatea utilizată în producerea metanolului.

Avantaje și dezavantaje ale e-metanolului

Printre dezavantajele e-metanolului este și toxicitatea acestuia, ceea ce implică niște măsuri de siguranță specifice. Metanolul arde fără flacără, ceea ce poate să fie periculos în momentul în care nu se poate identifica focul în situația unui incident.

Metanolul conține mai puțină energie decât motorina sau benzina, ceea ce înseamnă că navele vor avea nevoie de containere de depozitare mai mari.

Un alt dezavantaj poate să fie și prețul inițial, care ar putea să fie de două ori mai mare față de combustibilii fosili. Totuși, această situație nu ar dura foarte mult pentru că există o curbă de învățare care va permite scăderea costurilor de producție și implicit scăderea prețurilor.

Un avantaj important este forma sa lichidă la temperatura camerei și la presiuni normale. Metanolul este o moleculă mică, ceea ce înseamnă că are nevoie de mai puțină energie pentru a fi produs, comparativ cu combustibilii fosili.

Metanolul are un impact asupra climatului mult mai mic decât alte gaze cum ar fi etanolul, care este un gaz cu efect de seră. Arderea metanolului produce într-o foarte mare măsură dioxid de carbon și vapori de apă.

Principiul de bază de obținere a e-metanolului este unul relativ simplu: apa este împărțită în Hidrogen și Oxigen cu ajutorul electricității produse cu ajutorul vântului și a hidroenergiei. @zhs


Noutăți în Știință – Săptămâna 18 – 24 Ian 2021
Oamenii de știință au descoperit fosile vechi de 98 Milioane de ani …
Bateria pentru mașini electrice care se încarcă în 5 minute
StoreDot a inventat bateria care se încarcă în totalitate în 5 minute, …
5 Moduri prin care lumea luptă împotriva crizei climatică
Uniunea Europeană este lider în investițiile în energie verde. Peste 30% din …
Acord asupra calității apei și accesul la apă potabilă
Noua Directivă va garanta cetățenilor UE accesul sigur la apă potabilă și …
Raportul Riscurilor Globale 2021
A fost publicat Raportul Riscurilor Globale 2021 de către World Economic Forum. …
The Davos Agenda – Eveniment 25 – 29 Ianuarie 2021 – Update I
The Davos Agenda mobilizează liderii la nivel mondial pentru pune bazele unor …
Etichetele energetice se vor schimba la nivelul UE
Una dintre cele mai importante modificări reprezintă faptul că noua categorie de …
Industria modei inovează pentru scăderea emisiilor de carbon
Industria modei a fost responsabilă pentru cel puțin 4% din emisiile de …
Noutăți în Știință – Săptămâna 11 – 17 Ian 2021
Celulele canceroase hibernează asemenea urșilor pe timpul iernii, pentru a supraviețui chimioterapiei.
Cele mai șocante motive pentru o posibilă extincție globală
Conform ”Living Planet Report 2020”, în ultimii ani am pierdut aproximativ 68% …
6 Inovații Premiate la Ediția CES 2021
CES (Consumer Technology Association) este cel mai cunoscut și influent eveniment tehnologic …
Noutăți în Știință – Săptămâna 04 – 10 Ian 2021
Oamenii de știință folosesc editarea genetică pentru a trata sindromul îmbătrânirii premature …
Creșterea temperaturii globale cu 1,5 grade Celsius încă din anul 2027
Rezultatele obținute au arătat că se va depăși pragul amenințător de încălzire …
Construcția celei mai mari Ferme Verticale din Europa avansează
Nordic Harvest susține că pe o suprafață echivalentă cu 20 terenuri de …
Scoția își va proteja 30% din suprafața țării pentru a crește biodiversitatea
Guvernul Scoției a anunțat recent planurile sale de a proteja 30% din …
Noutăți în Știință – Săptămâna 28 Dec 2020 – 03 Ian 2021
Un studiu realizat pe mai mult de 1 Milion de oameni a …
Top țări cu cele mai inovative economii
România se regăsește pe poziția 46 dintr-un număr total de 131 de …
Singurătatea afectează creierul, oferindu-i o semnătură neurală unică
Concluzia este una foarte clară: singurătatea ne afectează și ne impactează sănătatea …
Costul unei farfurii de mâncare în 2020
World Food Programme au realizat un nou raport care să ajute la …
Germania pregătește un draft de lege pentru reglementarea muncii de acasă
Studiul IBM a scos la iveală faptul că mulți angajați au ajuns …

Leave a Reply