Homo Sapiens

Oceanbird – cel mai mare vas propulsat de vânt

În vasta căutare de a realiza transporturi cu un impact minim asupra mediului, Oceanbird este o propunere care înseamnă traversarea Atlanticului într-un mod sustenabil și rapid. Prin realizarea Oceanbird, o schimbare majoră va fi făcută la nivelul transportului naval. Această idee reprezintă totodată începutul unei noi ere și drumul înspre un transport naval cu adevărat sustenabil.

Navigația maritimă a însemnat un procent de 2,9% din gazele cu efect de seră emise în anul 2018, aceste valori crescând de la un an la altul. O soluție viabilă este întoarcerea în timp și utilizarea vântului pentru a transporta vasele pe imensitatea oceanelor.

Compania Suedeză Wallenius Marine AB, un constructor și designer de nave, testează un model de navă cargo denumită OceanBird. Momentan, modelul testat are o lungime de doar 7 m, dar compania speră ca până în anul 2024, vasul OceanBird să fie dat în folosință.

International Maritime Organization își dorește să scadă emisiile de la transportul maritim la jumătate până în anul 2050.

Ce aduce nou vasul OceanBird

Tehnologia inovativă pe care Suedezii o propun va face posibilă propulsarea celor mai mari nave de croazieră sau de cargo cu ajutorul vântului, reducând astfel emisiile cu până la 90%.

Astăzi, toate vasele de dimensiuni mari sunt propulsate de motoare enorme care funcționează pe combustibili. Atunci când un incident are loc, un întreg ecosistem are de suferit.

Pentru a putea să fie propulsate, marile vapoare vor utiliza niște vele asemănătoare mai degrabă cu aripile unor avioane. Vântul va fi cel care va împinge nava și o va ajuta să străbată oceanul la viteze mai mari decât cele de călătorie actuale.

Câteva caracteristici tehnice ale vasului OceanBird

Nava va avea 200 m lungime și 40 m lățime. Aripile care vor ține locul pânzelor vor avea 80 m înălțime, ceea ce va oferi navei o înălțime totală de 105 m.

Aripile vor fi telescopice, ceea ce le va permite să fie coborâte sau înălțimea să fie ajustată în funcție de nevoi. Chiar și cu ele coborâte, nava ar avea o înălțime de aproximativ 45 m. Construcția telescopică permite și trecerea pe sub poduri. Atunci când vântul este prea puternic, aripile pot să fie micșorate oferind astfel o suprafață mai mică pentru rezistență.

Aripile vor fi realizate din materiale compozite și vor putea să se rotească la 360 de grade pentru a putea să prindă vântul în cel mai bun mod.

Nava va avea și un motor auxiliar care va funcționa pe energie regenerabilă. Motorul va permite intrarea și ieșirea din porturi.

Capacitatea totală a vasului va fi de 32.000 de tone, acesta putând să transporte până la 7000 de mașini. Va putea să străbată Atlanticul în 12 zile, având o viteză medie de aproximativ 20 km/h. Un vas de croazieră propulsat de motoare și combustibil străbate Atlanticul în aproximativ 8 zile.

Tehnologia inovativă pe care Suedezii o propun va face posibilă propulsarea celor mai mari nave de croazieră sau de cargo cu ajutorul vântului, reducând astfel emisiile cu până la 90%. @zhs


Noutăți în Știință – Săptămâna 01 – 07 Martie 2021
O echipă de ingineri au propus primul mod fezabil de propulsie Warp, …
Ecocidul – un nou concept legislativ propus pentru apărarea Planetei
Ecocidul este o crimă împotriva ecosistemelor planetei. Acest concept ar putea să …
SpaceX – Evoluția Testelor Navei Spațiale de la SN1 la SN10 – continuare
La fel ca ultimele două zboruri test, și SN10 a fost propulsată …
Baterii pe Hidrogen pentru casele noastre
Bateria pe Hidrogen Lavo se conectează la un invertor solar și la …
Noutăți în Știință – Săptămâna 22 – 28 Feb 2021
Coloana vertebrală nefuncțională a fost vindecată folosind propriile celule stem ale persoanei …
Tehnologia AI transformă poze vechi în imagini video – ”Deep Nostalgia”
Tehnologia Deep Nostalgia este menită să aducă la viață pozele vechi, poze …
Dezbatere Publică la Cluj-Napoca cu tema: Mobilitate
Joi, 25 februarie 2021, începând cu ora 17.00 va avea loc o …
NASA a prezentat primul video cu aterizarea Roverului Perseverance pe Marte
NASA a pus la dispoziția publicului primele imagini video cu aterizarea Roverului …
Noutăți în Știință – Săptămâna 15 – 21 Feb 2021
Roverul Perseverence al NASA a aterizat cu succes pe Marte și a …
Pionierii în Economie Circulară: ce fac pentru a avea succes?
Pionierii economiei circulare ridică standardele pentru produsele pe care le creează și …
Growing Underground – fermă urbană în tunelurile Londrei
Growing Underground este o fermă urbană situată la 33 m sub străzile …
Noutăți în Știință – Săptămâna 8 – 14 Feb 2021
Oamenii de știință au reușit să transforme plasticul în grafen foarte stabil, …
ZF Power Summit 2021: Potențialul României în Zona de Hidrogen – Eveniment 23-24 Feb
Care este potențialul României în domeniul Hidrogenului și ce rol ar putea …
Obiectivele de dezvoltare sustenabilă: Schimbările Climatice
Schimbările climatice afectează fiecare țară din fiecare continent; afectează economiile naționale și …
Hub pentru energie verde pe o insulă artificială construită de Danemarca
Energia verde produsă de insula artificială va fi la niveluri nemaiîntâlnite, fiind …
Orașele încep să se pregătească pentru mașinile zburătoare
Conceptul de Mobilitate Aeriană Urbană se consideră că va fi un nou …
Noutăți în Știință – Săptămâna 1 – 7 Feb 2021
Oamenii de știință dezvoltă un ”creier cuantic” care învață singur și care …
8 Moduri de a salva planeta schimbând felul în care mâncăm
Între 25% și 50% din mâncarea cumpărată nu este consumată, aceasta fiind …
Navele spațiale vor primi un nou tip de propulsie
Propulsia pe bază de plasmă ar utiliza câmpuri magnetice pentru a împinge …
Cele mai importante inițiative ale evenimentului The Davos Agenda
Inițiativa Healthy Cities and Communities analizează legătura dintre orașe și un stil …

Leave a Reply