Homo Sapiens

Oceanbird – cel mai mare vas propulsat de vânt

În vasta căutare de a realiza transporturi cu un impact minim asupra mediului, Oceanbird este o propunere care înseamnă traversarea Atlanticului într-un mod sustenabil și rapid. Prin realizarea Oceanbird, o schimbare majoră va fi făcută la nivelul transportului naval. Această idee reprezintă totodată începutul unei noi ere și drumul înspre un transport naval cu adevărat sustenabil.

Navigația maritimă a însemnat un procent de 2,9% din gazele cu efect de seră emise în anul 2018, aceste valori crescând de la un an la altul. O soluție viabilă este întoarcerea în timp și utilizarea vântului pentru a transporta vasele pe imensitatea oceanelor.

Compania Suedeză Wallenius Marine AB, un constructor și designer de nave, testează un model de navă cargo denumită OceanBird. Momentan, modelul testat are o lungime de doar 7 m, dar compania speră ca până în anul 2024, vasul OceanBird să fie dat în folosință.

International Maritime Organization își dorește să scadă emisiile de la transportul maritim la jumătate până în anul 2050.

Ce aduce nou vasul OceanBird

Tehnologia inovativă pe care Suedezii o propun va face posibilă propulsarea celor mai mari nave de croazieră sau de cargo cu ajutorul vântului, reducând astfel emisiile cu până la 90%.

Astăzi, toate vasele de dimensiuni mari sunt propulsate de motoare enorme care funcționează pe combustibili. Atunci când un incident are loc, un întreg ecosistem are de suferit.

Pentru a putea să fie propulsate, marile vapoare vor utiliza niște vele asemănătoare mai degrabă cu aripile unor avioane. Vântul va fi cel care va împinge nava și o va ajuta să străbată oceanul la viteze mai mari decât cele de călătorie actuale.

Câteva caracteristici tehnice ale vasului OceanBird

Nava va avea 200 m lungime și 40 m lățime. Aripile care vor ține locul pânzelor vor avea 80 m înălțime, ceea ce va oferi navei o înălțime totală de 105 m.

Aripile vor fi telescopice, ceea ce le va permite să fie coborâte sau înălțimea să fie ajustată în funcție de nevoi. Chiar și cu ele coborâte, nava ar avea o înălțime de aproximativ 45 m. Construcția telescopică permite și trecerea pe sub poduri. Atunci când vântul este prea puternic, aripile pot să fie micșorate oferind astfel o suprafață mai mică pentru rezistență.

Aripile vor fi realizate din materiale compozite și vor putea să se rotească la 360 de grade pentru a putea să prindă vântul în cel mai bun mod.

Nava va avea și un motor auxiliar care va funcționa pe energie regenerabilă. Motorul va permite intrarea și ieșirea din porturi.

Capacitatea totală a vasului va fi de 32.000 de tone, acesta putând să transporte până la 7000 de mașini. Va putea să străbată Atlanticul în 12 zile, având o viteză medie de aproximativ 20 km/h. Un vas de croazieră propulsat de motoare și combustibil străbate Atlanticul în aproximativ 8 zile.

Tehnologia inovativă pe care Suedezii o propun va face posibilă propulsarea celor mai mari nave de croazieră sau de cargo cu ajutorul vântului, reducând astfel emisiile cu până la 90%. @zhs


25 de Ani de la Crearea Programului “Marie Skłodowska-Curie Actions”
MSCA (Marie Skłodowska-Curie Actions) finanțează programe de cercetare și dezvoltare pentru pregătire …
10 Sportivi Vegani (Partea I)
Prezentăm în continuare o serie de sportivi care au ales dieta vegană …
Rompetrol continuă campania de împădurire în judeţul Prahova
Rompetrol, în parteneriat cu Asociaţia EcoAssist, prin Plantăm fapte bune în România, …
16 Milioane de oameni din Yemen sunt în pragul foametei
Yemen este o țară în pragul foametei. Peste 16 Milioane de oameni …
Inteligența Artificială învață să se creeze singură
Inteligența Artificială își îmbunătățește abilitățile printr-un proces denumit ”reinforcement learning”, un fel …
Eveniment: Ziua Mondială a Copiilor
20 Noiembrie 2021 – Ziua Mondială a Copiilor. Tema Zilei Mondiale a …
Acordul Orașelor Verzi
Acordul Orașelor Verzi reprezintă o mișcare a primarilor orașelor Europei care doresc …
Parlamentul European și lupta pentru o Economie Circulară
Economia de tip ”cumpără/folosește/aruncă”, o economie liniară, trebuie să fie transformată într-o …
Cum ne asigurăm nutrienții necesari într-o dietă vegană
Toți cei care urmează o dietă în mare parte sau în întregime …
#NextGenEU – Revenirea Europei
Platforma NextGenerationEU se dezvoltă pe cinci arii mari: Make it Green, Make …
Generația Z vs Mileniali
Generația Z sunt nativi digitali. De cealaltă parte, Milenialii au fost pionierii …
Tesla domină categoric piața Mașinilor Electrice
Competiția pe piața auto este una acerbă. Companiile tradiționale nu au altă …
TEDx Countdown Schimbările Climatice – 2021
Companii, orașe, parteneri, cetățeni și organizatori locali TEDx sunt invitați să participe …
Un viitor mai bun bazat pe plante
O dietă care constă în mare parte din plante este mai bună …
Top 20 Orașe Pro-Biciclete – Copenhagenize Index
Modernizarea transportului urban pe bicicletă înseamnă îmbunătățirea infrastructurii, politici mai bune, sisteme …
Eveniment UE: Conferința pentru Schimbările Climatice – Glasgow Oct – Noi 2021
Săptămâna aceasta se desfășoară ultimele zile ale Conferinței pentru Schimbările Climatice în …
Industria de creștere a animalelor – variabila de bază în Anthropoceen
Industria de creștere a animalelor este unul dintre cei mai mari factori …
Eveniment UE: Conferința privind Viitorul Europei
Conferința privind Viitorul Europei reprezintă o oportunitate ideală pentru toți cetățenii Europei …
WFP ajută 42 milioane de oameni aflați în pragul foametei
Cele $6 Miliarde va ajuta pe cei mai nevoiași oferindu-le 1 singură …
Repornim activitatea
Conceptul Ziarului Homo Sapiens va rămâne neschimbat, dar ne vom îndrepta atenția …

Leave a Reply