Sustenabilitatea este un cuvânt și un concept pe care îl auzim tot mai mult în jurul nostru. A ajuns în agendele marilor companii și a marilor lideri ai lumii. Sustenabilitatea reprezintă totodată conștientizarea modificărilor pe care lumea le-a cunoscut și le va cunoaște în continuare din punct de vedere al mediului înconjurător, social și a guvernanței.

Finanțele care au la bază sustenabilitatea încep să devină tot mai sofisticate, având nevoie de intervenția regulatorilor, de inițiative legsilative și de produse financiare noi care să ajute la menținerea unei contabilități corecte și curate.
Sustenabilitatea aduce îmbunătățirea managementului riscurilor
În orice moment lanțurile de distribuție globale pot să fie perturbate de către factori externi, de natură climatică sau dezastre naturale. Pentru a evita astfel de situații, majoritatea companiilor din lume și-au luat măsuri de siguranță pentru menținerea continuității lanțurilor de distribuție. S-au investit miliarde de dolari în această direcție în ultimii ani.
În anul 2018, producătorul de ciocolată Mars, unul dintre cei mai mari cumpărători de cacao, a investit Miliarde de dolari în siguranțarea lanțului de distribuție. Planul se numește ”Cocoa for Generations” și avea obiectivul de a pune fermierii pe primul plan, să siguranțeze pădurile și să creeze metode prin care comunitățile de crescători de cacao să prospere.

Compania Mars a alocat 1 Miliard de dolari în programul ”Cocoa for Generations” până în anul 2027.
Sustenabilitatea aduce îmbunătățirea performanței financiare
Companiile care cresc nivelul de sustenabilitate se bucură și de o îmbunătățire a performanței financiare. Scăderea semnificativă a costurilor pot să vină din eficientizarea operațiilor printr-un mai bun management al resurselor naturale, cum este apa și energia, dar și printr-un mai bun management al deșeurilor.
Lanțul de magazine Wal-Mart a lansat inițiativa sustenabilă în anul 2005, cu scopul de a-și dubla eficiența flotei până în anul 2015. Colaborarea cu producătorii de TIR-uri și pregătirea șoferilor a ajutat la atingerea acestui scop, aducându-le economii de 1 Miliard de dolari și reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu până la 650.000 de metri cubi.

Sustenabilitatea duce la consolidarea loialității clienților
Clienții sunt tot mai atenți la modul în care produsele pe care le achiziționează sunt produse și la cum impactează mediul atunci când trebuie să le arunce. O companie care se preocupă de aceste asptecte este o companie cu o imagine bună în fața clienților săi.
Sunt studii care susțin ideea că veniturile totale ale companiei ar putea să crească cu un procent de până la 20% ca urmare a unor practici sustenabile venite din partea managementului.
Raportul Sustenabilității publicat de IKEA în anul 2019 a confirmat faptul că anul 2019 a fost primul an în care impactul asupra climei a scăzut. Totodată, compania a crescut ca și business. Acest lucru a fost posibil datorită utilizării energiilor regenerabile, dar și o mai bună eficiență în consumul de energie.

În concluzie, sustenabilitatea reprezintă eficiență, responsabilitate, creșterea veniturilor companiilor, scăderea poluării și minimizarea impactului climatic. Din aceste motive, sustenabilitatea este pe buzele tuturor.
Sustenabilitatea reprezintă eficiență, responsabilitate, creșterea veniturilor companiilor, scăderea poluării și minimizarea impactului climatic. Din aceste motive, sustenabilitatea este pe buzele tuturor. @zhs
Tweet
Categories: Homo Sapiens, Sec XXI, Sustenabilitate