Homo Sapiens

Generația Z : nativii digitali

Generația Z este formată din copiii născuți între anii 1995-2010. Acești copii au o puternică identitate digitală. Sunt crescuți alături de tehnologie, de social media și le îmbrățișează de la o vârstă fragedă.

Cum s-a modificat consumul odată cu Generația Z?

Compania McKinsey în colaborare cu compania Box1824 au realizat un studiu în Brazilia și Asia asupra Generației Z, cu scopul de a observa modul în care această nouă generație se raportează la companii. Totodată s-a urmărit și modul de consum al acestor tineri. Rezultatul este unul destul de direct, cu o inevitabilă direcție socială puternică, precum și cu o capacitate extraordinară de a utiliza și naviga prin mediile online.

Mediul online și libertatea de exprimare

Generația Z au crescut într-un mediu în care conceptul de ”Influencer” s-a stabilizat și s-a dezvoltat. Noii copii s-au adaptat rapid la această realitate, devenind consumatori de branduri și totodată promotori în mediul online. Majoritatea își construiesc comportamentul în mediul online și sunt definiți și în realitate de același comportament. Uneori, cele două realități se intersectează, se întrepătrund și se completează reciproc.

Pentru Generația Z căutarea continuă a adevărului, exprimarea liberă și individuală precum și evitarea etichetelor este un lucru absolut normal. De asemenea, sunt persoane care se mobilizează ușor pentru a susține diverse cauze. De multe ori creează ei cauze în jurul cărora și folosind social media, adună mii de oameni. Vezi aici cazul Gretei Thunberg.

Capitalismul etic

Companiile la rândul lor trebuie să înțeleagă ce își dorește această nouă generație. Consumul pentru ei înseamnă o exprimare a individualității dar și o atentă privire asupra sustenabilității și a eticii. Să ne aducem aminte scandalul din jurul companiei Apple cu privire la utilizarea minorilor în țările subdezvoltate pentru crearea telefoanelor. O situație similară s-a întâmplat și cu marile lanțuri de îmbrăcăminte. Eliminarea produselor din plastic este un alt semnal de alarmă la care Generația Z este extrem de atentă. În final, companiile ar trebui să se țină de cuvânt atunci când promit ceva din punct de vedere ecologic sau social.

Schimbul de Generații

Cele patru Generații care acoperă o perioadă de peste 80 de ani au cunoscut numeroase și fundamentale schimbări de-a lungul timpului. Toate acestea au ajutat la crearea unei lumi mai bune, la militarea pentru sustenabilitate și la atenția crescută asupra viitorului nostru și al planetei.

Dacă vorbim despre contextul timpurilor, putem observa trecerea de la regimuri dictatoriale sau apariția capitalismului, la rețelele sociale și nativi digitali.

Privit din prisma comportamentelor, vedem trecerea de la idealism și revoluționari la globalizare, comunicare și o înțelegere aparte a realității.

Consumul s-a schimbat mult în acești 80 de ani. De la discuri și filme la experiențe, festivaluri, călătorii, pentru ca în final Generația Z să consume unicitate și să elimine orice granițe.

Identitatea nedefinită

Una dintre caracteristicile de bază ale unui consumator din Generația Z este identitatea nedefinită. Ce înseamnă acest lucru? Reprezintă modul în care tinerii se definesc. Faptul că nu cred în stereotipi, ci încearcă să experimenteze cu mai multe metode de a fi ei însiși are un impact major și în comportamentele lor de consum. Mai sunt cunoscuți și sub denumirea de ”nomazi ai identității”.

Fluiditatea sexului este o altă metodă de exprimare a identității nedefinite. Conectivitatea constantă pe care Generația Z o cunoaște și experimentează le permite și să sară în apărarea cauzelor legate de identitate, a drepturilor omului, a rase și etnicității, a comunității LGBT și a feminismului.

Consumul în Sec XXI

Din perspectiva consumului, Generația Z a trecut de la posesiune la accesibilitate. Pentru a consuma ceva, această generație trebuie să analizeze înainte o sumă de informații despre respectivul produs. Fac asta accesând site-uri de profil, citind review-uri, comunicând cu prieteni pe rețele de socializare, etc. De asemenea, pentru această Generație este foarte important să aibă acces la produse și servicii, nu neaparat să le aibă în posesiune.

În final, produsele vor deveni servicii, iar serviciile vor conecta consumatorii. Câteva exemple de astfel de produse care se vor transforma în servicii sunt mașinile folosite prin car-sharing, filmele văzute prin platforme de streaming, abonamentele care oferă acces la diverse produse.

Cele patru Generații care acoperă o perioadă de peste 80 de ani au cunoscut numeroase și fundamentale schimbări de-a lungul timpului. @zhs


Automatizare vs Muncitori

100 de ani mai târziu, în 2020, munca de secretariat va fi și ea sacrificată în favoarea unor alte tipuri de muncă.

Loading…

Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.

Leave a Reply