Homo Sapiens

Cum ne influențează viața calitatea somnului

Deși mulți dintre noi nu vrem să acceptăm asta, calitatea somnului este un factor important în viața noastră. Matt Walker este un profesor și om de știință care studiază de ceva vreme calitatea somnului. Totodată încearcă să transmită observațiile sale întregii lumi prin apariția în domeniul public și implicit în celebrele TED talks.

O să prezentăm în continuare concluziile acestei prezentări TED, raportându-ne la două situații, cele bune și cele rele. O să începem cu cele rele.

Efectele adverse ale unei calități slabe a somnului

  • circuitele memoriei devin prea încărcate și nu mai pot absorbi ceva nou – un studiu efectuat pe un grup de persoane deprivate de somn a arătat că după o noapte nedormită, creierul își pierde efectiv capacitatea de a memora;
  • un somn prost apare odată cu înaintarea în vârstă, fiind corelat cu deprecierea memoriei și a capacităților cognitive la persoanele în vârstă, dar și cu apariția diverselor afecțiuni, cum ar fi Alzheimer;
  • primăvara, după schimbarea orei, cresc Atacurile de Cord cu 24%, ceea ce arată că lipsa somnului afectează și sistemul cardiovascular;
  • creșterea riscului de dezvolta cancer (nu se recomandă munca în ture de noapte);
  • scade drastic speranța de viața;
  • distruge în timp codul genetic, propriul nostru ADN.

Efectele pozitive ale unui somn normal

  • daca dormim imediat după o sesiune de învățare, acest lucru ne ajută să ”salvăm în memorie” ceea ce am învățat;
  • ai nevoie de somn și înainte de învățare, pentru ca acesta să fie odihnit;
  • in timpul somnului adânc se întâmplă transferul de memorie – memoria pe termen scurt este transferată în ”folderul” cu memorie pe termen lung;
  • permite sistemului imunitar să lucreze eficient – la o reducere cu patru ore a somnului pe noapte, efectul și activitatea sistemului imunitar a scăzut cu 70%.

Somniferele nu sunt o soluție. Acestea sunt doar niște instrumente care ne ajută să adormim, dar care nu ne vor oferi un somn natural.

Calitatea somnului precară

Ce facem în cazul în care stăm în pat și nu putem să adormim sau ne trezim noaptea și nu mai putem să adormim?

Răspunsul lui Matt Walker este că în cazul în care stăm în pat prea mult timp fără să reușim să adormim, ar trebui să ne ridicăm și să mergem în altă cameră să facem ceva diferit. Creierul nostru asociază dormitorul cu un loc de liniște, un loc de veghe și trebuie să rupem această asociere. Ne întoarcem în pat doar atunci când simțim din nou mreajele somnului.

În final, două metode importante pentru a menține un somn normal, adânc și lung:

  • regularitate – să încercăm să dormim zi de zi, indiferent dacă suntem în timpul săptămânii sau în weekend, la aceleași ore
  • să menținem o temperatură scăzută în cameră – poate să ajungă chiar și până la 18 grade Celsius.

În timpul somnului adânc se întâmplă transferul de memorie – memoria pe termen scurt este transferată în ”folderul” cu memorie pe termen lung. @zhs


Trenul pe Hidrogen – începutul unei noi ere

Alstom sunt printre primii pionieri în această direcție a trenurilor pe hidrogen. Prin obținerea acestei performanțe, Alstom contribuie activ la viitorul tehnologiilor alternative, sustenabile.

Loading…

Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.

Categories: Homo Sapiens, Stiinta / Tech

Tagged as: , ,

Leave a Reply